Blog

dziewczynka buduje z klocków

Czym są tzw. zajęcia rewalidacyjne?

Zajęcia rewalidacyjne to jeden z elementów edukacji przedszkolnej mających na celu wspieranie wszechstronnego rozwoju naszych podopiecznych. Są one dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego przedszkolaka i prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów. Wyjaśniamy, dla kogo przeznaczone są zajęcia rewalidacyjne, jaki jest ich cel oraz jak prowadzimy je w naszym przedszkolu integracyjnym na Mokotowie.

Czytaj więcej

nauka angielskiego

Których języków obcych warto uczyć dziecko od maleńkości?

Naukę języków obcych warto rozpocząć jak najwcześniej. Kilkulatki każdego dnia uczą się nowych rzeczy, a ich umysły są niezwykle chłonne. Małe dzieci można uczyć każdego języka obcego, szczególnie jeśli pochodzą z rodzin dwujęzycznych, a nauka odbywa się w naturalny sposób. Gdy jednak nie mamy takiej możliwości, najlepiej będzie zacząć edukację od języków uznawanych za łatwe do nauki, a przy tym szeroko rozpowszechnionych.

Czytaj więcej

pedagog przedszkolny

Za co odpowiada pedagog przedszkolny?

Pedagog to osoba, która wspiera wychowawców w ich codziennej pracy, służy pomocą również rodzicom i przede wszystkim przedszkolakom. Jego zadania mogą być zróżnicowane, a konkretny plan działań powinien być dostosowany do potrzeb dzieci uczęszczających do danej placówki, nauczycieli i opiekunów. Pedagog przedszkolny na co dzień mierzy się z szeregiem wyzwań. W artykule przedstawiamy jego główne zadania.

Czytaj więcej

śniadanie

Jak wygląda typowy plan dnia w przedszkolu integracyjnym?

Typowy plan dnia w każdej placówce edukacyjnej wygląda nieco inaczej. W przedszkolach integracyjnych codzienne zajęcia są zazwyczaj usystematyzowane i obejmują zarówno zabawy edukacyjne, jak i ruchowe czy muzyczne. Nie brakuje również czasu na spokojne zjedzenie posiłków oraz odpoczynek.

Czytaj więcej

zajęcia z integracji sensorycznej

Integracja sensoryczna w wychowaniu przedszkolnym

O integracji sensorycznej oraz jej terapii słyszymy w ostatnim czasie coraz więcej. Wprowadza ją do swojego planu zajęć wiele placówek edukacyjnych, w szczególności sprawujących opiekę nad najmłodszymi dziećmi. Jako ważny element pracy z maluchami dotkniętymi różnego typu niepełnosprawnością, terapia SI prowadzona jest m.in. w przedszkolach dla dzieci ze spektrum autyzmu. Wyjaśniamy, czym jest integracja sensoryczna oraz dlaczego odgrywa istotną rolę w edukacji przedszkolaków.

Czytaj więcej

brytyjska flaga na tle dzieci w szkole

Dlaczego małe dzieci lepiej przyswajają języki obce?

Naukę języka obcego najlepiej rozpocząć jeszcze w wieku przedszkolnym. Małe dzieci łatwiej uczą się nowych rzeczy, a nabyte umiejętności są u nich lepiej utrwalane, niż u młodzieży i dorosłych. Ponadto maluchy, które od najmłodszych lat stykają się z językiem obcym, w późniejszym czasie nie mają problemów z prawidłową wymową z obcym akcentem.

Czytaj więcej

drewniane klocki z literkami i cyferkami

Jak wyglądają zajęcia w przedszkolnych grupach zerowych?

Grupy zerowe stanowią pierwszy z obowiązkowych etapów edukacji, którego zadaniem jest przygotowanie dzieci do czekającej je nauki w szkole. Tworzone są jako najstarsze oddziały w przedszkolach lub najmłodsze w szkołach podstawowych. Dla wielu maluchów jest to pierwszy kontakt z placówką edukacyjną, zatem rozpoczęcie nauki bywa stresującym momentem zarówno dla nich, jak i ich rodziców. Wyjaśniamy dziś, jak przebiegają zajęcia w takich grupach.

Czytaj więcej

dziecko idzie do przedszkola

Adaptacja w przedszkolu. Jak oswoić dziecko z nową sytuacją?

Pierwsze dni w nowym miejscu bywają stresujące zarówno dla kilkulatków, jak i ich rodziców. Dotyczy to w szczególności maluchów, które po raz pierwszy maja zostać pod opieką obcych osób. Wiele przedszkoli organizuje dni adaptacyjne lub umożliwia stopniowe oswajanie dziecka z nową sytuacją. Wyjaśniamy, jak wyglądają pierwsze dni w przedszkolu oraz jak przygotować malucha do rozłąki z rodzicami.

Czytaj więcej

autyzm

Jak rozwijać koncentrację u dziecka z autyzmem?

Spektrum autyzmu obejmuje całościowe zaburzenia neurorozwojowe i diagnozowane jest najczęściej u kilkuletnich dzieci. Wiąże się z występowaniem problemów dotyczących sfery emocjonalnej i poznawczej. Pojawiają się też nieprawidłowości dotyczące nawiązywania relacji czy komunikowania się. Często występują zaburzenia pracy zmysłów oraz oznaki nieprawidłowego rozwoju motorycznego, objawiające się m.in. trudnościami w koordynacji ruchowej.

Czytaj więcej