Jak wygląda typowy plan dnia w przedszkolu integracyjnym?

Typowy plan dnia w każdej placówce edukacyjnej wygląda nieco inaczej. W przedszkolach integracyjnych codzienne zajęcia są zazwyczaj usystematyzowane i obejmują zarówno zabawy edukacyjne, jak i ruchowe czy muzyczne. Nie brakuje również czasu na spokojne zjedzenie posiłków oraz odpoczynek.

 

dzieci jedzą śniadaniePoranne zajęcia dla przedszkolaków

Podobnie jak w innych prywatnych placówkach edukacyjnych, również w naszym przedszkolu dla dzieci ze spektrum autyzmu w Warszawie dzień rozpoczynamy od zbierania się maluchów, porannej toalety oraz śniadania. Do południa odbywają się przewidziane w programie nauczania zajęcia dydaktyczne, plastyczne, muzyczne czy ruchowe. To także czas, kiedy prowadzimy naukę języków obcych. Dzieci objęte indywidualnym programem edukacyjno-terapeutycznym uczestniczą też w spotkaniach z psychologiem czy logopedą.

Popołudnie w naszym przedszkolu

Wczesne popołudnie to w większości przedszkoli pora obiadu. Posiłki dzieci spożywają w spokoju, przy stolikach, samodzielnie lub jeśli tego potrzebują z pomocą nauczyciela. Czas po obiedzie przeznaczony jest na odpoczynek. Maluchy, które wyrażą chęć drzemki, mają możliwość leżakowania, natomiast pozostałe dzieci relaksują się przy wyciszającej muzyce czy słuchając bajek. Około godziny 15:00 przedszkolaki spożywają podwieczorek. Popołudniowe zajęcia to głównie wspólne gry i zabawy, często odbywające się w ogrodzie.

W naszym przedszkolu plan dnia jest usystematyzowany, co sprzyja koncentracji i wzmacnia poczucie bezpieczeństwa maluchów. Jako placówka integracyjna w codziennej organizacji uwzględniamy nie tylko obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne, ale również spotkania dzieci z terapeutami. Naszym przedszkolakom zapewniamy aktywności ruchowe dostosowane do ich możliwości, staramy się też, aby jak najwięcej czasu spędzały na świeżym powietrzu.