Przykładowe plany pracy poszczególnych grup
Bieżące plany pracy dydaktyczno – wychowawczej zamieszczamy na Facebooku Raz, Dwa, Trzy – My
Plany pracy dydaktyczno – wychowawczej styczeń 2020
Grupa : Tygryski
Bloki tematyczne:
1. Mijają dni, miesiące, lata
- Rozwijanie koncentracji uwagi
- Zapoznanie z tradycjami noworocznymi i sylwestrowymi
- Rozwijanie mowy
- Zachęcanie do składania życzeń
- Rozwijanie pamięci muzycznej
- Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy z rówieśnikami
- Dostrzeganie różnic między wyglądem dziecka i osoby dorosłej
- Rozwijanie empatii
- Kształtowanie poczucia rytmu
- Rozwijanie wyobraźni plastycznej i ekspresji twórczej
- Rozwijanie małej motoryki
2. Zima i zwierzęta
- Rozwijanie sprawności ruchowej
- Zapoznanie z różnymi sposobami pomocy ptakom i zwierzętom zimą
- Wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków
- Wzbogacanie słownika
- Rozwijanie intuicji geometrycznej i postaw proekologicznych
- Usprawnianie umiejętności przeliczania
- Poznawanie wyglądu niektórych ptaków
- Rozpoznawanie różnic i podobieństw w wyglądzie wybranych ptaków
- Rozwijanie kompetencji językowych
3. Babcia i dziadek
- Rozwijanie koncentracji uwagi
- Kształtowanie więzi z rodziną
- Doskonalenie umiejętności wokalnych
- Usprawnianie pamięci słuchowej
- Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 5
- Kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych
- Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych
- Zintegrowanie środowiska przedszkolnego i rodzinnego dziecka
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości
Grupa " Żabki"
Bloki tematyczne:
- ,,Mijają dni, miesiące, lata…’’
- ,,Zima i zwierzęta’’
- ,,Babcia i dziadek’’
- ,,Baśnie, bajki, bajeczki’’
,,Mijają dni, miesiące, lata…’’
Cele:
- Poznawanie występujących w przyrodzie następstw: dni i nocy oraz pór roku;
- Dostrzeganie upływu czasu;
- Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na przekazie literackim;
- Kształtowanie poczucia rytmu;
- Rozwijanie sprawności ruchowej;
,,Zima i zwierzęta’’
Cele:
- Utrwalenie wiadomości na temat wyglądu, sposobu życia i odżywiania się wybranych zwierząt zimą;
- Rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych w okresie zimowym;
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
- Wykonanie układu ruchowego do piosenki;
,,Babcia i dziadek’’
Cele:
- Wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem;
- Kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do osób starszych;
- Rozwijanie uwagi i percepcji słuchowej;
- Kształtowanie percepcji wzrokowej i umiejętności matematycznych;
,,Baśnie, bajki, bajeczki’’
Cele:
- Poznawanie wybranych wartości(prawdomówności);
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji;
- Doskonalenie umiejętności logicznego myślenia:
- Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały;
Grupa " Zerówczaki"
Bloki tematyczne:
- Mijają dni, miesiące, lata
- Zima i zwierzęta
- Babcia i dziadek
- Projekt Bezpieczeństwo zimą
1. Mijają dni, miesiące, lata
- zapoznanie z różnymi rodzajami kalendarzy
- poznawanie nazw miesięcy,
- utrwalanie oznak pór roku.
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
- rozwijanie sprawności fizycznej
2. Zima i zwierzęta
- poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
- utrwalanie poznanych znaków matematycznych,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
- poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
- zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych.
3. Babcia i dziadek
- wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
- zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom.
- docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
- rozwijanie umiejętności wyrażania świata komunikatami niewerbalnymi,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
- rozwijanie mowy i pamięci
4. Projekt „ Bezpieczeństwo zimą”
- odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań, tworzenie siatki pytań
- do pojęcia bezpieczeństwo zimą,
- poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
- zapoznanie z zimowymi sportami.
- odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych,
- przedstawienie wizerunku ratownika medycznego; przybliżenie jego pracy,
- poznawanie elementarnych zasad udzielania pierwszej pomocy.